Coop investerer tocifret millionbeløb i nyt prisprogram

I et forsøg på at vinde supermarkedskunder får 400 udvalgte basisvarer nu nyt mærkat i to af koncernens kæder.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

Dagligvarekoncernen Coop investerer et tocifret millionbeløb i et nyt prisprogram under navnet ”Go pris – hver dag”, der skal forebygge en kundeflugt fra koncernens kæder.

Det skriver Dagligvarehandlen.

Prisprogrammet indeholder i første omgang 400 varer i de to kæder Superbrugsen og Kvickly og lanceres fredag i butikkerne.

”Det er ingen hemmelighed, at vi som supermarkeder er pressede af blandt andet inflationen. Forbrugerne er bekymrede for fremtiden og efterspørger tryghed, og nogle vælger supermarkedet fra til fordel for en discountbutik. Vi ser det som en vigtig opgave at spænde et sikkerhedsnet ud under vores kunder. Det gør vi med et nyt prisprogram ”Go’ pris – hver dag”. Samtidig beroliger vi kunderne og fortæller dem, at de ikke behøver at skifte os ud med en discountbutik,” siger Kenneth Holmen Pedersen, der er kædedirektør for Superbrugsen.

Ifølge kædedirektøren er varerne valgt på baggrund af data, som koncernen indsamler om kundekurven.

Priserne stiger mere end lønnen: ”Det kan ikke undgå at påvirke privatforbruget”

Coop og Salling Group er i højeste beredskab for at forhindre hackerangreb

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også