DetailWatch

Coop investerer tocifret millionbeløb i nyt prisprogram

I et forsøg på at vinde supermarkedskunder får 400 udvalgte basisvarer nu nyt mærkat i to af koncernens kæder.

Foto: Miriam Dalsgaard

Dagligvarekoncernen Coop investerer et tocifret millionbeløb i et nyt prisprogram under navnet ”Go pris – hver dag”, der skal forebygge en kundeflugt fra koncernens kæder.

Det skriver Dagligvarehandlen.

Prisprogrammet indeholder i første omgang 400 varer i de to kæder Superbrugsen og Kvickly og lanceres fredag i butikkerne.

”Det er ingen hemmelighed, at vi som supermarkeder er pressede af blandt andet inflationen. Forbrugerne er bekymrede for fremtiden og efterspørger tryghed, og nogle vælger supermarkedet fra til fordel for en discountbutik. Vi ser det som en vigtig opgave at spænde et sikkerhedsnet ud under vores kunder. Det gør vi med et nyt prisprogram ”Go’ pris – hver dag”. Samtidig beroliger vi kunderne og fortæller dem, at de ikke behøver at skifte os ud med en discountbutik,” siger Kenneth Holmen Pedersen, der er kædedirektør for Superbrugsen.

Ifølge kædedirektøren er varerne valgt på baggrund af data, som koncernen indsamler om kundekurven.

Priserne stiger mere end lønnen: ”Det kan ikke undgå at påvirke privatforbruget”

Coop og Salling Group er i højeste beredskab for at forhindre hackerangreb

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs