Otte ud af ti butiksansatte har oplevet at blive svinet til

Størstedelen af de butiksansatte i ny undersøgelse har oplevet, at kunder har talt grimt eller nedsættende til dem, mens flere også har oplevet at blive truet, skriver Berlignske.

Otte ud af ti danske butiksansatte, der er med i ny undersøgelse udarbejdet af Team Arbejdsliv for HK Handel, har oplevet ubehøvlede kunder inden for de seneste 12 måneder, skriver Berlingske.

De butiksansatte oplever, at kunderne taler grimt eller nedsættende, hvor 21 pct. svarer, at de oplever det dagligt eller ugentligt, mens 14 pct. svarer, at de har oplevet verbale trusler fra kunder.

”Det er helt uacceptabelt, at så mange ansatte bliver behandlet dårligt af kunderne. Det går hårdt ud over arbejdsmiljøet, når man skal stå model til grimme kommentarer eller endda trusler,” udtaler Mette Høgh, formand for HK Handel, i en pressemeddelelse.

Kontoransatte og lagermedarbejdere, der er medlemmer af HK Handel, har også deltaget i undersøgelsen, hvor tallene dog ikke ser nær så negative ud.

50 procent af de kontoransatte og 38 procent af lageransatte har oplevet at blive talt grimt eller nedsættende til af kunder.

Fagforening vil tage opgør med kontantregel og have kontanterne ud af butikkerne

Fagforening opfordrer til fokus på Ecco-ansattes arbejdsmiljø

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også