Rema 1000-ejer tester "fremtidens butik for bykunder"

Reitan Retail lancerer et nyt butikskoncept målrettet storbykunder med fokus på at kombinere convenience food og lavprisdagligvarer til den travle forbruger.
Den norske koncern Reitan Retail står bl.a. bag Rema 1000 | Foto: PR / Rema 1000 Norge
Den norske koncern Reitan Retail står bl.a. bag Rema 1000 | Foto: PR / Rema 1000 Norge

I lighed med koncepter som Føtex Food og Irma City stiller Rema 1000-ejeren Reitan nu også ind på citysegmentet med et nyt butikskoncept.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra den norske koncern., der lancerer et nyt butikskoncept med navnet Innom, der i første omgang slår dørene op i Oslo sidst på ugen.

Konceptet skal ifølge meddelelsen forene dagligvareindkøb med de nemme, sunde færdiglavede madtilbud, forklarer CEO i Reitan Retail, Ole Robert Reitan.

”Innom er en innovativ blanding mellem convenience og dagligvarer - det bedste fra begge verdener. Her vil vi teste fremtidens butik for bykunder med høje krav til både enkelhed og ansvarlighed,” udtaler han i meddelelsen.

Innoms vareudvalgvil bygge på en treenighed af 3000 dagligvarer til lavpris, 80 spiseklare færdigretter samt bager med over 50 forskellige brød og bagervarer. Samtidig skal der være vægt på bæredygtighed og økologi.

Reitan Retail står bag en række dagligvarekæder i Norden og Baltikum som Rema 1000, 7-Eleven og Narvesen i Norge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også