En del af Watch Medier

DetailWatchlørdag28. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
25.04.2022kl. 13.15

Hifi Klubben: Lokale butikker øger onlinesalg

Den danske elektronikkæde melder om stigende onlinetrafik efter åbning af tre fysiske butikker i Tyskland.
Hifi Klubbens fysiske butkker fungerer i stigende grad som showrooms | Foto: Mathias Svold/ERH
af LOUISE RESEKE

Fysiske butikker er en stærk markedsføringskanal, der er med til at drive onlinesalget. Sådan lyder det fra den danske elektronikkæde Hifi Klubben, der har oplevet trafikvækst på nettet i de tre tyske byer, hvor kæden har åbnet fysiske butikker, skriver Detailfolk.

”Vi er meget bevidste omkring, hvad en fysisk butik gør for vores onlinesalg, og vi tror på, at vores sortiment klarer sig bedst med en kombination af en stærk online-tilstedeværelse og lokale butikker, hvor folk kan opleve produkterne og få hjælp og personlig rådgivning. Den lokale synlighed er med til at øge vores onlinesalg,” udtaler Morten Qvistgaard, som er omnichannel-direktør hos Hifi Klubben.

Hifi Klubben har de seneste år sat ekstra fokus på samspillet mellem fysiske butikker og onlinesalg som en del af strategien ’Hifi Klubben 3.0.’

Hifi Klubben har butikker i flere lande, der supplerer onlinesalg | Foto: Mathias Svold/ERH
Hifi Klubben har butikker i flere lande, der supplerer onlinesalg | Foto: Mathias Svold/ERH

Fysiske butikker er showrooms

Som en del af strategien har Hifi Klubben valgt at satse mere på at gøre de fysiske butikker til showrooms.

”Vi kan allerede se, at vores kunder har taget ideen om at prøve tingene i butikken og bestille det online til sig. Du kan læse nok så meget om et sæt højtalere, men det slår stadig ikke oplevelsen af, at hårene rejser i nakken, som du kan få i de rammer og med den vejledning, du får i vores butikker. Derfor kommer vores fysiske butikker og demo-rum også til at spille en nøglerolle for HiFi Klubben og vores kunder i fremtiden,” udtalte grundlægger Peter Lyngdorf sidste år i en pressemeddelelse om strategien.

Hifi Klubben består af knap hundrede fysiske butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland og fem nationale onlinebutikker. Over 20 pct. af salget kommer fra Tyskland og Holland, og næsten en tredjedel af kædens samlede salg foregår i dag online ifølge selskabet.

Elektronikkæde vil samarbejde om genbrug med forbrugerne

Undersøgelse: Nordisk e-handel falder 11 pct. i første kvartal

Relaterede artikler:

  • Nordiske forbrugere har holdt mere igen med indkøb på nettet i første kvartal ifølge tal fra Salesforce | Foto: Colourbox

    Undersøgelse: Nordisk e-handel falder 11 pct. i første kvartal

    For abonnenter

  • ”Vi mener, at tiden er den rette nu, for danskerne er virkelig begyndt at gøre bæredygtighed til en del af deres forbrugsvalg," siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten. | Foto: Aleksander Klug

    Elektronikkæde vil samarbejde om genbrug med forbrugerne

  • (ARKIV) | Foto: EUROPEAN PARLIAMENT

    Ny EU-lov strammer grebet om digitale markedsplader – men stiller ingen minimumskrav til kontrol

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Marie Ravn / Ritzau Scanpix
Nyheder

Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider

Den danske designvirksomhed Georg Jensen A/S løftede omsætningen globalt med 6 pct. i fjor – trods salgsdyk i årets sidste kvartal. 
  • Året der gik i detailbranchen: Her er de største historier fra 2022
  • Dansk designfirma med mere end 250 års historie når rekordresultat

For abonnenter

Foto: Jonas Olufson / Ritzau Scanpix
Mode og Velvære

Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse

For abonnenter

Sille Pedersen og Søren Kirkegaard står bag flere selskaber. Salget tog for alvor fart, da de begyndte at sælge kulørte foldekasser. | Foto: Casper Dalhoff
DetailWatch

Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser

For abonnenter

De største detailselskaber i modebranchen klarer sig ifølge analyse fra Deloitte ekstra godt. | Foto: Joachim Ladefoged
Mode og Velvære

Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav

For abonnenter

Aldi indledte ophørsudsalget i Danmark 13. januar | Foto: Hella Andersen
DetailWatch

Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid

Jesper Lund (t.h.) har været adm. direktør i Lars Larsen Group siden starten af 2020. Jacob Brunsborg (t.v.) er medejer af selskabet sammen med resten af Brunsborg-familien. | Foto: Joachim Ladefoged
DetailWatch

Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem

For abonnenter

Læs også

Jesper Lund (t.h.) har været adm. direktør i Lars Larsen Group siden starten af 2020. Jacob Brunsborg (t.v.) er medejer af selskabet sammen med resten af Brunsborg-familien. | Foto: Joachim Ladefoged
DetailWatch

Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem

Lars Larsen Groups bolig- og møbelselskaber solgte for et rekordhøjt beløb i 2021/22. Men stigende råvarepriser og faldende efterspørgsel ramte bundlinjen i flere selskaber. Få overblikket her.

For abonnenter

Fremover vil det ikke være muligt at købe produkter fra Skare Meat Packers hos Salling Group. Arkivfoto. | Foto: Anthon Unger
Dagligvarer

Salling Group har droppet Skare – men sælger fortsat koncernens kød

Fødevarestyrelsen har fundet kød uden sporbarhed og blev i første omgang nægtet adgang til milliardvirksomheden Skare. Meldingen fik prompte landets største dagligvarekæde til at trække stikket.

For abonnenter

Ladybox har popsangerinden Medina som brand-ambassadør. Hun har samtidig købt en ejerandel på 9 pct. af virksomheden. | Foto: PR
Mode og Velvære

Kosmetikkasser på abonnement får investering fra Jesper Buch og Jacob Risgaard

Stifterne bag det abonnementsbaserede skønhedskoncept Ladybox har fået en investering på 600.000 kr. fra Jesper Buch og Jacob Risgaard gennem tv-programmet Løvens Hule.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Trods dyk i julesalget forventer danske Georg Jensen bedre tider – 27. jan.
  • Hvelplund-direktør forsigtig optimistisk efter kinesisk corona-lempelse – 27. jan.
  • Flere Aldi-butikker melder om udsolgt og lukker før tid – 27. jan.
  • Medvinden er vendt for den danske skoindustri – 27. jan.
  • Iværksætterduo udbygger kerneforretning med foldekasser – 27. jan.
  • Analyse: Dansk mode står solidt – med lav sigtbarhed og nye krav – 27. jan.
  • Hanstholm Køkken havde fremgang op til lukning: ”Afmatning” rammer – 27. jan.
  • Lars Larsen Group samler detailselskaber under én paraply: Sådan går det dem – 27. jan.
  • Modefirmaer får opkøbstilbud på stribe – 27. jan.
  • Rema 1000 trækker sig fra al handel med Skare Meat Packers – 27. jan.
  • Shoppingcenter ved Aarhus solgt med heftig rabat – 27. jan.
  • Asos hyrer profil ind til at rydde op i finanserne – 27. jan.
  • Høje omkostninger og Rusland-exit skæmmer H&M's forretning – 27. jan.
  • DI: Onlinesalg faldt 7,5 pct. i julekvartal og D2C-salg vinder indpas – 27. jan.
  • Kosmetikkasser på abonnement får investering fra Jesper Buch og Jacob Risgaard – 27. jan.
Flere nyheder

Watch Job

  • People and Operations Partner

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Senior Porteføljemanager

  • Head of Business Development

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Kolofon

DetailWatch
Søg

Sektioner

  • E-commerce
  • Dagligvarer
  • Bolig og Design
  • Mode og Velvære
  • Elektronik
  • Sport og Fritid
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Louise Reseke

lr@detailwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8450

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Job

Abonnement

Prøv DetailWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

detailwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5381

Læs mere om abonnement her

Adresse

DetailWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8450

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © DetailWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
DetailWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge