Hifi Klubben: Lokale butikker øger onlinesalg

Den danske elektronikkæde melder om stigende onlinetrafik efter åbning af tre fysiske butikker i Tyskland.
Hifi Klubbens fysiske butkker fungerer i stigende grad som showrooms | Foto: Mathias Svold/ERH
Hifi Klubbens fysiske butkker fungerer i stigende grad som showrooms | Foto: Mathias Svold/ERH

Fysiske butikker er en stærk markedsføringskanal, der er med til at drive onlinesalget. Sådan lyder det fra den danske elektronikkæde Hifi Klubben, der har oplevet trafikvækst på nettet i de tre tyske byer, hvor kæden har åbnet fysiske butikker, skriver Detailfolk.

”Vi er meget bevidste omkring, hvad en fysisk butik gør for vores onlinesalg, og vi tror på, at vores sortiment klarer sig bedst med en kombination af en stærk online-tilstedeværelse og lokale butikker, hvor folk kan opleve produkterne og få hjælp og personlig rådgivning. Den lokale synlighed er med til at øge vores onlinesalg,” udtaler Morten Qvistgaard, som er omnichannel-direktør hos Hifi Klubben.

Hifi Klubben har de seneste år sat ekstra fokus på samspillet mellem fysiske butikker og onlinesalg som en del af strategien ’Hifi Klubben 3.0.’

Hifi Klubben har butikker i flere lande, der supplerer onlinesalg | Foto: Mathias Svold/ERH
Hifi Klubben har butikker i flere lande, der supplerer onlinesalg | Foto: Mathias Svold/ERH

Fysiske butikker er showrooms

Som en del af strategien har Hifi Klubben valgt at satse mere på at gøre de fysiske butikker til showrooms.

”Vi kan allerede se, at vores kunder har taget ideen om at prøve tingene i butikken og bestille det online til sig. Du kan læse nok så meget om et sæt højtalere, men det slår stadig ikke oplevelsen af, at hårene rejser i nakken, som du kan få i de rammer og med den vejledning, du får i vores butikker. Derfor kommer vores fysiske butikker og demo-rum også til at spille en nøglerolle for HiFi Klubben og vores kunder i fremtiden,” udtalte grundlægger Peter Lyngdorf sidste år i en pressemeddelelse om strategien.

Hifi Klubben består af knap hundrede fysiske butikker i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Tyskland og fem nationale onlinebutikker. Over 20 pct. af salget kommer fra Tyskland og Holland, og næsten en tredjedel af kædens samlede salg foregår i dag online ifølge selskabet.

Elektronikkæde vil samarbejde om genbrug med forbrugerne

Undersøgelse: Nordisk e-handel falder 11 pct. i første kvartal

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også