DetailWatch

Elektronikkæde vil samarbejde om genbrug med forbrugerne

Efter ti års arbejde lancerer Elgiganten en samlet kommunikation af elektronikkædens bæredygtige tiltag til kunderne.

”Vi mener, at tiden er den rette nu, for danskerne er virkelig begyndt at gøre bæredygtighed til en del af deres forbrugsvalg," siger Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten. | Foto: Aleksander Klug

Gennem elektronikkædens hjemmeside, nyhedsbreve, sociale medier og 40 varehuse vil Elgiganten nu kommunikere målrettet til kunderne om koncernens bæredygtige tiltag.

Det gælder blandt andet muligheder for at aflevere brugt elektronik til sikker genbrug, at købe reservedele og at få foretaget reparationer.

”Vi har flere måder at hjælpe vores kunder på, hvis de gerne vil træffe mere bæredygtige valg. Men indtil nu har vi ikke været gode nok til at dele de mange tiltag direkte med vores kunder. Og så bliver det svært for dem at benytte sig af de mange services, vi har,” siger adm. direktør i Elgiganten Peder Stedal.

Det er ifølge direktøren første gang, at kæden rækker direkte ud til kunderne for at skabe samarbejde omkring genbrug, genanvendelse og at give kædens produkter en længere levetid.

”Vi mener, at tiden er den rette nu, for danskerne er virkelig begyndt at gøre bæredygtighed til en del af deres forbrugsvalg. Det skal ikke ses i modsætning til pris, kvalitet eller design. Det er blot endnu en vigtig parameter for vores kunder,” siger han.

Elgiganten udvider samarbejde med betalingsleverandør

Power udvider med fire nye butikker i 2022

Koncern bag elektronikkæder har rekordhøj omsætning

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs