L'Oreal slår forventningerne efter markant vækst i Europa og Latinamerika

Kosmetikkoncernens salg voksede sammenlagt 13,7 pct. i andet kvartal, hvor særligt Europa og Latinamerika trak udviklingen.
Franske L'Oreal er en af verdens allerstørste kosmetikkoncerner. | Foto: Gonzalo Fuentes
Franske L'Oreal er en af verdens allerstørste kosmetikkoncerner. | Foto: Gonzalo Fuentes
AF MARKETWIRE

Kosmetikproducenten L’Oreal har markant medvind på det europæiske marked. Det fremgår af en salgsopdatering for andet kvartal, hvor Europa sammen med Latinamerika klarer sig så godt, at L’Oreal formår at slå analytikernes forventninger på trods afdæmpet salg i Kina og Nordamerika.

Det fremgår af Bloomberg News.

Koncernens sammenlignelige salg voksede sammenlagt 13,7 pct. i andet kvartal, mens analytikerne havde ventet en fremgang på 11,7 pct.

I Europa var væksten 20,8 pct., mens væksten i Nordamerika og Nordasien var henholdsvis 9,7 pct. og 5,9 pct.

Væksten i Latinamerika løb op i 24,9 pct.

L’Oreals luksusdivision, der blandt andet omfatter Lancome og Helena Rubenstein, leverede encifret vækst.

Aktien i L’Oreal, der først offentliggjorde regnskabstallene efter børslukketid, sluttede torsdag 1,4 pct. højere.

Indtjeningsmæssigt viser opdateringen et driftsresultatet i første halvår på 4,26 mia. euro. Her estimerede analytikere et plus på 4,19 mia. euro ifølge Bloomberg News.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også