Lidl udvider dansk håndboldsponsorat og forlænger til 2026
Dagligvarekæden Lidl med knap 150 butikker i Danmark har indgået en ny aftale med Dansk Håndbold Forbund, der dels forlænger sponsoratet med herrelandsholdet og nu også udvider samarbejdet til kvindelandsholdet.
Det skriver parterne i en pressemeddelelse.
Lidl vil ifølge meddelelsen blive såkaldt Official Fresh Food Partner for kvindelandsholdet og have sit logo på dets trøje, ligesom kæden har haft det på herrernes trøjer siden 2017.
”I Lidl ønsker vi at bidrage til et øget fokus på fællesskabet i og passionen for sport, herunder håndbold, og her er vi glade for at støtte et hold af internationale topatleter – og også til at være en stor del af VM på hjemmebane til december,” siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl.
Det er langt fra første gang, at Lidl kaster sig over store sponsorater i sporten. I marts indgik Lidl-koncernen et samarbejde med Uefa, der gør dagligvarekæden til global sponsor for både EM-kvalifikationen i fodbold i 2023 og selve slutrunden i 2024 i Tyskland.
Og i slutningen af maj meddelte kæden så, at den bliver hovedsponsor for Tour de France-holdet Trek-Segafredo med danske islæt som den tidligere verdensmester Mads Pedersen samt Mattias Skjelmose og Asbjørn Hellemose.
Lidl har i dag 143 butikker i Danmark og forventer at nå 150 i år. Målet er 200 på sigt. En del af den tyske kædes strategi er at få en synlig lokal forankring gennem bl.a. samarbejder med lokale danske leverandører.