Detailanalytiker: ”Basalt fik kort levetid, men skabte positiv PR for Salling Group”

Kædechef i Basalt meddelte i forbindelse med butikslukningen, at markedet har ændret sig, så der ikke længere er brug for Basalt.
Den første Basalt åbnede 11. oktober i en Netto-butik i Kastrup, der nu bliver til Netto igen. | Foto: Louise Reseke / Mediawatch
Den første Basalt åbnede 11. oktober i en Netto-butik i Kastrup, der nu bliver til Netto igen. | Foto: Louise Reseke / Mediawatch

Det var ”godt set af Salling Group” at lancere Basalt-kæden i efteråret 2022, da inflations- og energikrisen var på sit højeste. Men lukningen af discountkæden er en naturlig konsekvens af et ændret marked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også