Tyskejede dagligvarekæder sætter gang i britisk priskamp

Lidl og Aldis indtog på det britiske marked har tvunget de dominerende supermarkedkæder til at presse prisen ned og skære markant på omkostningerne for at følge med, skriver Reuters.
Aldi regner med at runde 1.000 butikker i Storbritannien i løbet af 2023. | Foto: Andrew Boyers/reuters/ritzau Scanpix
Aldi regner med at runde 1.000 butikker i Storbritannien i løbet af 2023. | Foto: Andrew Boyers/reuters/ritzau Scanpix

De etablerede britiske dagligvarekæder er tvunget op i tempo og ned i pris efter en succesfuld ekspansion i Storbritannien af de to tyskejede discountkæder Aldi og Lidl, skriver Reuters.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også