Flere kunder sikrer Matas vækst selvom der blev lagt mindre i indkøbskurven

Onlinevækst og et ”overraskende godt” julesalg løfter omsætningen for Matas efter en svag start på kvartalet. Svagere udvikling samt tilbagegang i de små byer får dog selskabet til at indsnævre forventningerne til året en anelse. 
”Kundestrømmen i butik og online er steget, og det er nok det største sundhedstegn i kvartalet," siger topchef i Matas Gregers Wedell-Wedellsborg efter omsætningsvækst på 1,2 pct. i koncernens 3. kvartal. | Foto: Stine Bidstrup/ERH
”Kundestrømmen i butik og online er steget, og det er nok det største sundhedstegn i kvartalet," siger topchef i Matas Gregers Wedell-Wedellsborg efter omsætningsvækst på 1,2 pct. i koncernens 3. kvartal. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

De økonomiske bekymringer blev for en stund parkeret op til årsskiftet blandt forbrugerne – i hvert fald at dømme efter det seneste kvartalsregnskab, der går fra oktober til og med december, for den børsnoterede danske detailkæde Matas.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også