Flere kunder sikrer Matas vækst selvom der blev lagt mindre i indkøbskurven
Onlinevækst og et ”overraskende godt” julesalg løfter omsætningen for Matas efter en svag start på kvartalet. Svagere udvikling samt tilbagegang i de små byer får dog selskabet til at indsnævre forventningerne til året en anelse.
![”Kundestrømmen i butik og online er steget, og det er nok det største sundhedstegn i kvartalet," siger topchef i Matas Gregers Wedell-Wedellsborg efter omsætningsvækst på 1,2 pct. i koncernens 3. kvartal. | Foto: Stine Bidstrup/ERH](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/14797607/68c9j/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ocvj9f9clfl5swoatd.jpg)
De økonomiske bekymringer blev for en stund parkeret op til årsskiftet blandt forbrugerne – i hvert fald at dømme efter det seneste kvartalsregnskab, der går fra oktober til og med december, for den børsnoterede danske detailkæde Matas.
Allerede abonnent?Log ind her
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.