Økonomisk trængte briter køber dagligvarer tæt på sidste salgsdato

Salget af nedsatte varer, der nærmer sig sidste salgsdato, stiger markant i Storbritannien, melder detailkæden Tesco.
Foto: PHIL NOBLE/REUTERS / X01988
Foto: PHIL NOBLE/REUTERS / X01988

”Reduced in price – just as nice.”

Sådan lyder det nye – og på engelsk mundrette – slogan i detailkæden Tesco. For salget af nedsatte varer, der nærmer sig sidste salgsdato, stiger markant i Storbritannien.

Det skriver Reuters baseret på en undersøgelse udført af YouGov for den britiske detailkæde Tesco.

Konkret viste undersøgelsen, at i alt 69 pct. af alle fobrugere i Tesco nu er på udkig efter produkter, der er nedsat i pris grundet holdbarhedsdatoen.

33 pct. af kunderne opsøger de produkter oftere end før.

Kød var den mest populære vare i denne kategori efterfulgt af færdigretter, grøntsager og desserter.

(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)

Rema 1000 er højdespringer i ny imagemåling: ”Vi er både glade og ydmyge”

Coop forventer flere brud i årsforhandlinger: ”Ja, det gør jeg. Helt klart. Desværre”

Ica investerer over en milliard i automatiseret fryselager

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også