Økonomisk trængte briter køber dagligvarer tæt på sidste salgsdato
![Foto: PHIL NOBLE/REUTERS / X01988](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14411637.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7mrt9t7demvsl8nig05.jpg)
”Reduced in price – just as nice.”
Sådan lyder det nye – og på engelsk mundrette – slogan i detailkæden Tesco. For salget af nedsatte varer, der nærmer sig sidste salgsdato, stiger markant i Storbritannien.
Det skriver Reuters baseret på en undersøgelse udført af YouGov for den britiske detailkæde Tesco.
Konkret viste undersøgelsen, at i alt 69 pct. af alle fobrugere i Tesco nu er på udkig efter produkter, der er nedsat i pris grundet holdbarhedsdatoen.
33 pct. af kunderne opsøger de produkter oftere end før.
Kød var den mest populære vare i denne kategori efterfulgt af færdigretter, grøntsager og desserter.
(Denne artikel er leveret af vores søstermedie FødevareWatch.)
Rema 1000 er højdespringer i ny imagemåling: ”Vi er både glade og ydmyge”
Coop forventer flere brud i årsforhandlinger: ”Ja, det gør jeg. Helt klart. Desværre”