Kommerciel chef sættes i spidsen for Meny-satsning

Det bliver Morten Jensen, kommerciel chef i Meny, der skal stå i spidsen for supermarkedskædens nye onlinesatsning Meny Vin, der lanceres inden nytår.
Menys kædedirektør Richo Boss (på billedet) har store ambitioner for Menys nye vinsatsning. Han har sat kommerciel manager Morten Jensen i spidsen for projektet. | Foto: Meny/Pr
Menys kædedirektør Richo Boss (på billedet) har store ambitioner for Menys nye vinsatsning. Han har sat kommerciel manager Morten Jensen i spidsen for projektet. | Foto: Meny/Pr

Når Meny inden nytår åbner en ny e-commerce-platform – Meny Vin – med fokus på vin, bliver det supermarkedskædens kommercielle chef Morten Jensen, der bliver ansvarlig for satsningen.

Det skriver han selv på LinkedIn.

”Jeg har ualmindeligt stolt over, at jeg har fået lov til at stå i spidsen for Meny Vin-teamet og derved skal sætte Meny Vin på landkortet,” skriver han.

Det betyder samtidig, at han siger farvel til Spar, Min Købmand og Let-Køb, som er Dagrofas resterende supermarkedskæder, og som Morten Jensen har haft det kommercielle ansvar for.

Morten Jensen er en erfaren detailprofil og har igennem hele sin karriere arbejdet med og for danske supermarkeder. Han har indtil videre været 3,5 år i Dagrofa først som sortiments- og konceptchef, senest som kommerciel chef for Dagrofas supermarkedskæder og nu som kommerciel manager for Meny Vin.

Inden da var han over fem år i Coop-koncernen som bl.a. driftschef og kategorichef for Viktualier & Vegansk.

Vil være blandt de bedste

Meny Vin skal først testes internt i løbet af oktober før den endelige lancering senere på året og bliver Menys første landsdækkende e-commerceplatform. På onlineplatformen vil Meny tilbyde over 1.000 nye vine, som ikke er i de 113 fysiske Meny-butikker.

Satsningen er en del af supermarkedskædens ambition om at styrke den digitale udvikling, og målet er ifølge Meny at blive en af markedets bedste forhandlere af vin online.

”Lanceringen af Menys e-handelsplatform er en vigtig brik på en offensiv rejse mod de bedste digitale kundeoplevelser i Meny og Dagrofa,” sagde Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa, der står bag supermarkedskæderne Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb, onsdag i en pressemeddelelse.

Meny tager hul på online ambitioner med landsdækkende vinshop

Onlinesupermarked i flæsket på norsk Meny: Bryder loven med reklame

Meny-direktør holder fast i koncept trods udfordrende energikrise

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også