Modevirksomheder melder om ændring i købsmønstre – men tror på fortsat salg

Skyhøj inflation rammer forbrugernes købsmønster af tøj vidt forskelligt. Hos Teeshoppen søger kunderne billigere alternativer, mens fester og rejser sælger tøj og tasker hos Zalando.
Jens Poulsen, der står bag modekoncernen DK Company med 25 modebrand, kan ikke umiddelbart mærke et forandret købsmønster. Det kan flere af kollegaerne i branchen dog. | Foto: Stine Bidstrup
Jens Poulsen, der står bag modekoncernen DK Company med 25 modebrand, kan ikke umiddelbart mærke et forandret købsmønster. Det kan flere af kollegaerne i branchen dog. | Foto: Stine Bidstrup

Den danske detailhandel kunne endelig se lys for enden af tunnellen efter to år med coronanedlukning, men den ene økonomiske krise er som bekendt blevet afløst af den næste som følge af Ruslands krig i Ukraine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også