DetailWatch

Modevirksomheder melder om ændring i købsmønstre – men tror på fortsat salg

Skyhøj inflation rammer forbrugernes købsmønster af tøj vidt forskelligt. Hos Teeshoppen søger kunderne billigere alternativer, mens fester og rejser sælger tøj og tasker hos Zalando.

Jens Poulsen, der står bag modekoncernen DK Company med 25 modebrand, kan ikke umiddelbart mærke et forandret købsmønster. Det kan flere af kollegaerne i branchen dog. | Foto: Stine Bidstrup

Den danske detailhandel kunne endelig se lys for enden af tunnellen efter to år med coronanedlukning, men den ene økonomiske krise er som bekendt blevet afløst af den næste som følge af Ruslands krig i Ukraine.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Dagli' Brugsen lukker yderligere to butikker

Dagli’ Brugsen føjer yderligere to butikker i provinsen til listen over butikker, der skal lukkes i den kommende tid. I forvejen havde dagligvarekæden meddelt, at fire butikker lukkes.

Læs også

Relaterede