Giftig cocktail lurer i den danske detailbranche forud for vinteren

Den danske detailbranche har fyldte lagre, samtidig med at efterspørgslen falder. Det kan tvinge virksomhederne til at sænke priserne, lyder vurderingen.
I Power forbereder adm. direktør Jesper Boysen sig på et brandudsalg i de kommende måneder for at få nedbragt for store varelagre. | Foto: Linda Johansen
I Power forbereder adm. direktør Jesper Boysen sig på et brandudsalg i de kommende måneder for at få nedbragt for store varelagre. | Foto: Linda Johansen
AF DAGMAR MAILUND REBSDORF, KRESTEN ANDERSEN, NIKLAS KRINGSLUND

En giftig cocktail af bugnende varelagre, en faldende efterspørgsel og en historisk lav forbrugertillid øger frygten for, at detailhandlen brænder inde med massevise af varer i de kommende måneder.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også