DetailWatch

Ganni vil skalere de grønne løsninger: "Det er på mange måder min største prioritet"

Ganni lancerer ved modeugen sin første t-shirt lavet af tekstilaffald gennem finsk teknologi. ”Først når de skalerer, har de bæredygtige løsninger reel impact,” siger stifter af det danske brand.

”Så snart prisen er konkurrencedygtig, skal de bæredygtige løsninger nok skalere,” siger Ganni-stifter Nicolaj Reffstrup. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

At skalere teknologi, der kan skabe en mere bæredygtig modeindustri, står højt på dagsordenen for stifter af det danske brand Ganni, Nicolaj Reffstrup.

Mærket lancerer nu et samarbejde med det finske cirkulære mode- og teknologifirma Infinited Fiber Company, der bryder tekstilaffald ned til molekyler og væver det til nye fibre.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

"Google Analytics er kun toppen af isbjerget"

Vejen er lang før danske webshops kan sænke skuldrene, efter Datatilsynet har dømt brugen af Google Analytics ude - også selvom der ifølge amerikansk medie er et dekret på vej, der skal sikre en løsning, mener chef i bureauet Impact Extend.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs