DetailWatch

H&M's omsætning i Danmark falder til det laveste niveau i 15 år

H&M’s danske koncern har i det seneste regnskabsår foretaget en gevaldig trimning af forretningen, der trods et større fald i bruttofortjeneste giver et øget overskud.

H&M i Danmark var ligesom andre store dele af detaillivet ramt hårdt under tvangslukningerne af butikslivet i 2020. | Foto: Fredrik Sandberg/AFP

Coronapandemien fortsatte i det seneste regnskabsår med at påvirke modekoncernen H&M’s danske afdeling, der udover hovedbrandet H&M også består af Cos, Arket, Weekday, Monki, &Other Stories og H&M Home.

Regnskabet dækker over de syv brands og viser en omsætning, der faldt til 1,96 mia. kr. i regnskabsåret 2020/21, der strækker sig fra december til og med november. Dermed fortsatte den nedadgående tendens, der nu har præget koncernen i fem år. I 2019/20 lød omsætningen på 2,25 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs