DetailWatch

Bülow løftede onlinesalget 26 pct. i 2021 – særligt to ting drev fremgangen

En udbygning af websalget i det europæiske hovedmarked og et blik for kunder, der kommer igen, var blandt ingredienserne i sidste års onlinevækst hos Lakrids by Bülow, siger e-commerce chef, der venter langt fladere udvikling i år.

Michael Ewald kom til Lakrids by Bülow i 2018 som e-commerce director fra et job som e-commerce manager hos Kjær & Sommerfeldt – og før da digital marketing manager hos Whiteaway. | Foto: PR/Lakrids by Bülow

Med en vækst på 26 pct. var e-commerce salget hos Lakrids by Bülow en væsentlig årsag til, at det danske selskab kunne lukke bogen til 2021 med den højeste omsætning hidtil på 293 mio. kr. Det var en stigning på 14 pct. fra 2020.

Ud over onlinekanalens betydning som salgsvindue – ikke mindst under en samfundsnedlukning – skitserer vækstkurven også værdien af det digitale som medspiller til det fysiske salg og som isbryder for ekspansionen i udlandet, som har været den strategiske understrøm gennem flere år i det kapitalfondsejede selskab.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs