Coop fortsætter udrulning af nye discountbutikker

Indfasningen af Coops nye flagskip på discountmarkedet, Coop 365discount-kæden, fortsætter med åbningen 1. april af fire nye butikker i Jylland og København. Det skriver Dagligvarehandlen.
I alt vil Coop åbne 120 nye discountbutikker i år.
”Vi sænker priserne med 20-25 pct., så de matcher Netto og Rema 1000 én-til-én på pris. Vi øger sortimentet med godt 700 varenumre og udvider åbningstiderne fra 7-21 alle ugens dage,” siger uddeler Niclas M. Sørensen, der er uddeler i Skærbæk, hvor det er en tidligere Dagli’Brugsen, der konverteres.
Coop meldte i begyndelsen af året ud, at dagligvarekoncernen vil investere over 200 mio. kr. i år i den nye Coop 365discount-kæde, der i 2025 skal bestå af 300-400 butikker. De fleste vil være konverterede Fakta-butikker. Fakta-kæden skal dog fortsat bestå.
Udrulningen sker i forlængelse af, at konceptet er blevet testet i 70 butikker.
”Testen er forbi for Coop 365discount, og nu går det for alvor i luften. Konceptet er bestået, og kunderne har kvitteret med deres pengepunge, så nu handler det om at komme ud over rampen til endnu flere danskere. Vi vil dog fortsat konstant raffinere konceptet,” sagde topchef i Coop, Kræn Østergård Nielsen, til Børsen i januar.
Rema 1000 finder ny logistikdirektør
Coop-selskab vinder aftale med stor rumænsk supermarkedskæde