Kinesisk modegigant gør for alvor sit indtog på det danske marked

Et gigantisk udvalg, aggressiv markedsføring og ultrabillige varer er hovedingredienserne for den kinesiske online modekæmpe Shein, der nu også har fanget danske forbrugeres opmærksomhed, viser tal.
Markedsføringen er farverig, aggressiv og fuld af gode tilbud, når man som forbruger åbner Sheins hjemmeside. | Foto: Screenshot: Shein
Markedsføringen er farverig, aggressiv og fuld af gode tilbud, når man som forbruger åbner Sheins hjemmeside. | Foto: Screenshot: Shein

Det startede som en lille onlineshop for brudekjoler under navnet She Inside i 2008, som den kinesiske forretningsmand Chris Xu satte strøm til. 14 år og en navneforkortelse senere er det de færreste indenfor detailbranchen, der ikke har hørt om Shein.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også