Svage salgsprognoser fra legetøjsselskaber skaber frygt om sløj julesæson

Høje renter og høj inflation er med til at tynge udsigterne, lyder det.
Foto: Charles Sykes/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Charles Sykes/AP/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Hasbro og Mattel, der er de to største legetøjsproducenter i USA, har de seneste dage leveret svagere end ventede udsigter for salget i fjerde kvartal - og dermed også julesæsonen.

Og det giver panderynker hos investorerne i forhold til den samlede julesæson for detailsektoren, skriver Bloomberg News.

Det er fortsat en høj inflation og høje renter, der er årsagerne til den relative pessimisme, fordi det presser husholdningernes budgetter.

”Mit syn på julesæsonen var allerede på vej til at blive mere negativt før regnskaberne fra Mattel og Hasbro, og nu er det blot endnu mere negativt,” siger Linda Bolton Weiser, der er analytiker hos D.A. Davidson & Co., til Bloomberg News.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også