Detailkæder vil åbne flere butikker trods svært marked

Medvind under corona, hvor detailsalget havde gode tider, giver plads til investeringer i nye butikker. 
Lars Elsborg er direktør for Sport 24, der | Foto: Joachim Ladefoged
Lars Elsborg er direktør for Sport 24, der | Foto: Joachim Ladefoged

Selvom onlinehandel stiger, er den fysiske handel blevet stadig vigtigere i kampen om kunderne, og flere kæder vil investere i at udvide butiksnettet, skriver Børsen

Elektronikkæden Power vil åbne to nye butikker i november og nå 27 forretninger, mens Elgiganten forventer at vokse fra 45 til 50 fysiske butikker inden 2025 er omme og Sport 24 har kurs mod 10 nye butikker inden 2026. 

Selvom inflationen har sat indtjeningen under pres i 2022 har medvinden under corona givet luft til investeringerne, vurderer branchedirektør i Dansk Industri, Jacob Kjeldsen, og det bekræfter Sport 24’s topchef, Lars Elsborg.

“Dem, der kom stærke ind i corona, kom styrket ud. Det momentum bærer vi videre på upåagtet, at der er inflation og krig i Ukraine,” siger Lars Elsborg fra Sport 24, der i dag har 65 butikker i Danmark. 

Inklusiv outletbutikkerne i Sport 24 Outlet samt de tidligere Sportigan-butikker har koncernen omkring 190 butikker i alt i Danmark, Færøerne og på Island samt bl.a. egen nethandel i Danmark og Norge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også