Nordisk kæledyrsgigant vækster stort – har øget antallet af butikker

I tredje kvartal viste Musti Group, som har salg i både Sverige, Norge og Finland, en vækst på 8,2 pct. 
Arkivfoto. | Foto: Christian Falck Wolff
Arkivfoto. | Foto: Christian Falck Wolff

Musti har formået at tilpasse sig ændrede behov hos dyreejerne og kan således fremvise imponerende salgstal for tredje kvartal, skriver det norske medie Netthandel.no.

Kæledyrsgiganten, der sælger sine produkter i både Sverige, Norge og Finland, leverede i kvartalet en vækst på 8,2 pct. og en omsætning på 103,3 mio. euro, mens EBITDA-resultatet landede på 9,5 mio. euro. 

Selskabet har samtidig øget sit antal af butikker fra 239 til 341, sideløbende med at kundebasen er vokset fra 1,4 mio. til 1,5 mio. 

”Det faktum, at vi accelererer både vækst og rentabilitet, viser et stærkt momentum, der stammer fra vores ønske om at imødekomme kæledyrsejernes skiftende behov – især i disse inflationstider,” siger David Rönnberg, adm. direktør hos Musti Group, i en kommentar til Netthandel.no.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også