Nordisk kæledyrsgigant vækster stort – har øget antallet af butikker
Musti har formået at tilpasse sig ændrede behov hos dyreejerne og kan således fremvise imponerende salgstal for tredje kvartal, skriver det norske medie Netthandel.no.
Kæledyrsgiganten, der sælger sine produkter i både Sverige, Norge og Finland, leverede i kvartalet en vækst på 8,2 pct. og en omsætning på 103,3 mio. euro, mens EBITDA-resultatet landede på 9,5 mio. euro.
Selskabet har samtidig øget sit antal af butikker fra 239 til 341, sideløbende med at kundebasen er vokset fra 1,4 mio. til 1,5 mio.
”Det faktum, at vi accelererer både vækst og rentabilitet, viser et stærkt momentum, der stammer fra vores ønske om at imødekomme kæledyrsejernes skiftende behov – især i disse inflationstider,” siger David Rönnberg, adm. direktør hos Musti Group, i en kommentar til Netthandel.no.