Legetøjsvirksomhed bag Barbie vil slå mønt på flere populære brands af legetøj

Barbie-filmen er langt fra den eneste, som Legos konkurrent Mattel har i støbeskeen under filmselskabet Mattel Films. 
Filmen "Barbie" havde i sidste weekend premiere. Ifølge The New Yorker er der i skrivende stund op mod 45 Mattel-film i støbeskeen til de kommende år. | Foto: Maja Smiejkowska/Ritzau Scanpix
Filmen "Barbie" havde i sidste weekend premiere. Ifølge The New Yorker er der i skrivende stund op mod 45 Mattel-film i støbeskeen til de kommende år. | Foto: Maja Smiejkowska/Ritzau Scanpix

Legetøjsproducenten Mattel, der står bag ikoniske brands som Barbie, Barney, Hot Wheels og Polly Pocket, følger i fodsporene på Marvel og Disney og er i gang med at udbygge en lang række af film på baggrund af sine etablerede brands. Det skriver flere amerikanske medier i forbindelse med ”Barbie”-filmens premiere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Læs også