Sportskoncern øger omsætningen med 40 pct.

Sports Group Denmark, der har 26 brands i porteføljen, landede et overskud på godt 89 mio. kr. i 2022, skriver Børsen.
Sports Group Denmark sælger til detailkæder i mere end ti europæiske lande. | Foto: Skærmbillede/Sports Group Denmark
Sports Group Denmark sælger til detailkæder i mere end ti europæiske lande. | Foto: Skærmbillede/Sports Group Denmark

Sports Group Denmark, der producerer og distribuerer 26 sportsbrands, øgede omsætningen med 40 pct. i fjor og landede en toplinje på 1,1 mia. kr., skriver Børsen.

På bundlinjen lander overskuddet på godt 89 mio. kr., hvilket er 59 pct. mere end i 2021.

“Vi er da superglade. Det er et godt resultat. Men vi er nødt til at være ydmyge. Vejen er noget ujævn lige nu, og vi gik faktisk også lidt ned i tempo sidst i 2022,” siger Bjarne Brink Jeppesen, adm. direktør og medejer af Sports Group Denmark, til avisen.

Sports Group Denmark blev stiftet for ti år siden og har i dag brands som FZ Forza, Kangaroos, Athlecia og SOS i porteføljen. 

Direktøren forventer, at 2023-resultaterne på både top- og bundlinje vil lægge sig op af tallene i 2022. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også