Forbrugsnedgang kan ramme britiske Pets at Home

Britisk selskab, der sælger udstyr til kæledyr, har meldt ud, at økonomiske udfordringer kan påvirke selskabets bundlinje, skriver Bloomberg News.
Arkivfoto. | Foto: John Sibley/Reuters/Ritzau Scanpix
Arkivfoto. | Foto: John Sibley/Reuters/Ritzau Scanpix
AF MARKETWIRE

Det britiske selskab Pets at Home, der sælger udstyr til kæledyr, advarer onsdag om, at bredere økonomiske problemer kan ramme overskuddet, og det sender aktien ned.

Det skriver Bloomberg News.

Aktien falder 4,6 pct. onsdag, hvilket er en fortsættelse af det fald på 40 pct., som aktien har tabt over året.

For det første halvår har virksomheden set et fald i overskuddet på 9 pct. til 59 mio. pund, hvilket er en udfordring for den administrerende direktør, Lyssa McGowan, der er tiltrådt efter 11 år med den højt ansete Peter Pritchard.

Onsdag siger hun, at markedet for kæledyrspleje er ”modstandsdygtigt” på trods af en truende recession.

Detailhandelspartner i advokatfirmaet Gowling WLG Sarah Riding vurderer dog, at efterhånden som forbrugerne begynder at mærke den økonomiske krise mere og mere i de næste par måneder, kan virksomhedens indtægter tage et knæk.

Bekymringen går på, at den kommende recession vil kunne få forbrugerne til at skære ned på godbidder og vælge billigere alternativer mad til deres dyr.

Derfor vil investorerne være på vagt over for, at dette kan gå ud over overskuddet, lyder det fra Sarah Riding.

I forbindelse med halvårstallene fastholder Pets at home forventningerne til overskuddet for året på 131 mio. pund.

Best Buys omsætning overgår forventningerne

Bestseller-ejer går milliarder tilbage på bundlinjen i nyt regnskab

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også