DetailWatch

Lego vil styrke investeringer i e-commerce for at nå flere kunder

Onlinesalget var med til at drive en markant vækst for Lego i 2021. Investeringer i såvel fysiske som digitale salgskanaler skal fortsætte i 2022, lyder det fra koncernen, der kalder udviklingen inden for metaverser ”interessant”.

Legos mere end 800 fysiske butikker skal væves sammen med digitale salgskanaler | Foto: Ted Shaffrey/AP/Ritzau Scanpix

Legos omsætning og indtjening nåede nye højder i 2021, hvor koncernen for første gang rundede en omsætning på 50 mia. kr. efter et salgsridt, der lagde 27 pct. til toplinjen.

Også bundlinjen fulgte med i vejret med en stigning på 32 pct. og et resultat før skat på 17 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra DetailWatch

Brancheorganisation indbringer Wolt for konkurrencestyrelsen

Danmarks Restauranter og Caféer har bedt Konkurrencestyrelsen om at kigge Wolts kontrakter med restauranter efter i sømmene, fordi Wolt ifølge brancheforeningen sælger produkterne billigere online, end restauranterne kan i fysiske butikker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs