80 pct. af danskerne mener produkter bliver lavet til at have kort levetid

En stor del af danskerne mener, at mange produkter bevidst er designet til at have en kort levetid og ikke at kunne repareres, viser undersøgelse fra Svanemærket. 
Der er behov for at fremme mere cirkulære produkter, siger kommunikationschef i Miljømærkning Danmark om resultaterne i Nordic Consumer Sustainability Index. | Foto: PR/Miljømærkning Danmark
Der er behov for at fremme mere cirkulære produkter, siger kommunikationschef i Miljømærkning Danmark om resultaterne i Nordic Consumer Sustainability Index. | Foto: PR/Miljømærkning Danmark

80 pct. af de danske forbrugere mener, at mange produkter bevidst bliver fremstillet til at have en kort levetid. Samtidig har 76 pct. oplevet, at produkter er fremstillet på en måde, så de ikke kan repareres. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også