Modekæmpe misser halvdelen af grønne mål – nu lægges strategien om

Zalando nåede under halvvejs med tre ud af seks bæredygtige mål, inden netkæmpens ’do more’-strategi udløb i 2023. Nu skal kræfterne fokuseres, siger ny chef for området til DetailWatch. 
Pascal Brun var chef for bæredygtighed hos H&M inden han skiftede til Zalando. At arbejde med en platform giver mulighed for at "skabe massive forandringer" i branchen, som "sandsynligvis ingen andre enkeltstående brands kan", mener han. | Foto: Zalando/PR
Pascal Brun var chef for bæredygtighed hos H&M inden han skiftede til Zalando. At arbejde med en platform giver mulighed for at "skabe massive forandringer" i branchen, som "sandsynligvis ingen andre enkeltstående brands kan", mener han. | Foto: Zalando/PR

Den tyske modekæmpe Zalando har fokuseret for bredt i sine grønne ambitioner. Det er en af grundene til, at koncernen langt fra er nået i mål med tre ud af seks bæredygtige mål, som koncernen fastlagde i 2019. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også