Rexholm trodser udfordrende marked og slår regnskabsrekord

Både omsætning og resultat er steget - sidstnævnte med 10 pct. ”Måske et udtryk for, at vi ikke bare har taget til takke med, at forholdene er svære,” siger topchef til Børsen.
Rexholm sælger arbejdstøj under brandet ID Identity. | Foto: Screendump
Rexholm sælger arbejdstøj under brandet ID Identity. | Foto: Screendump

Vestjyske Rexholm, der sælger arbejds- og profiltøj kan bryste sig af et 2023, hvor både top- og bundlinje gik frem.

Det skriver Børsen på baggrund af 2023-årsrapporten fra selskabet, der sælger tøj under brandet ID. 

Salget er i året øget med 8 pct. til en omsætning på 590 mio. kr., mens årsresultatet ender i et lige over 93 mio. kr., hvilket svarer til en vækst på 10 pct. 

”Selvfølgelig påvirkes vi også af makroøkonomi og konjunkturer. Men vi har igen haft et fornuftigt år, og det er måske et udtryk for, at vi ikke bare har taget til takke med, at forholdene er svære. Har man ikke monopol på et marked, og er det ikke mættet, er der mulighed for at udvide sit salg. Og det er vi vel så i et eller andet omfang lykkedes med,” siger Thomas Husted, adm. direktør i Rexholm, til avisen. 

Selskabet har Peder Holm som hovedaktionær.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også