Britiske Boohoo skruer gevaldigt ned for udsigterne til finansåret 2024, der slutter den 28. februar næste år.
Den britiske onlinetøjforhandler ser nu et fald i omsætningen på 12-17 pct. mod et en tidligere negativ vækst på 5-0 pct.
De negative udsigter er med i Boohoos regnskab for de første seks måneder af 2023, der er offentliggjort tirsdag morgen.
Selskabet oplyser, at lavere priser for at positionere sig i Storbritannien og en inflation på 8 pct. på tøj er baggrunden for de lavere forventninger for helåret.
Den justerede indtjeningen mål på driften, EBITDA, ses nu lande i intervallet 58-70 mio. pund mod tidligere 69-78 mio. pund.
De lavere forventninger er baseret på et halvårsresultat, hvor omsætningen var på 729,1 mio. pund, hvilket var lavere end analytikernes forventning på 767 mio. pund. Underskuddet før skat var dog højere end ventet. Her landede Boohoo et underskud før skat på 9,1 mio. pund mod et ventet underskud på 12,7 mio. pund ifølge estimater fra Bloomberg News.
Boohoo står – udover Boohoo-brandet – bag mærker som Prettylittlething, Nasty Gal, MissPap, Karen Millen, Oasis, Warehouse og Debenhams.