Amerikanske Abercrombie & Fitch opjusterer

Tøjkæden Abercrombie & Fitch forventer nu at øge omsætningen med omkring 10 pct. i 2023/24.
Abercrombie & Fitch blev grundlagt i 1890erne og står ud over brandet af samme navn også bag mærkerne abercrombie kids, Hollister Co., Ruehl No.925 og undertøjsmærket Gilly Hicks. | Foto: Andrew Kelly
Abercrombie & Fitch blev grundlagt i 1890erne og står ud over brandet af samme navn også bag mærkerne abercrombie kids, Hollister Co., Ruehl No.925 og undertøjsmærket Gilly Hicks. | Foto: Andrew Kelly
AF MARKETWIRE

Den amerikanske tøjkæde Abercrombie & Fitch har onsdag opjusteret sine forventninger for andet kvartal i træk.

Det sender i formarkedet aktien i vejret med 17 pct.

Abercrombie & Fitch venter nu en omsætningsvækst i 2023/24 på omkring 10 pct. fra 3,7 mia. dollar i 2022. Tidligere ventede selskabet en mere behersket vækst på 2-4 pct.

Forventningerne til driftsmarginen er desuden løftet til 8-9 pct. fra 5-6 pct.

Opjusteringen kommer efter regnskabsårets andet kvartal, som bød på en vækst på 16 pct. og en driftsmargin på 9,6 pct., hvilket er en forbedring fra tæt på et nulresultat sidste år.

”Vores salg og driftsmargin oversteg forventningerne, da global vækst accelererede i løbet af andet kvartal,” siger selskabets topchef Fran Horowitz i regnskabet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også