Urban Outfitters melder om salgsfremgang
Efter en flere skuffende detailregnskaber tidligere tirsdag fra blandt andet Macy’s og Dick’s Sporting Goods belønnes Urban Outfitters i eftermarkedet med et plus på 3,2 pct., da regnskabet for tøjkoncernens andet kvartal er bedre end ventet.
Koncernen oplevede i perioden en stigning i omsætningen på 8 pct. til 1,27 mia. dollar mod ventede 1,25 mia. dollar, mens det justerede overskud per aktie blev på 1,10 dollar, sammenlignet med 0,64 dollar et år tidligere, og mod et konsensusestimat på 0,89 dollar, ifølge Bloomberg News.
Det sammenlignelige salg i detailbutikkerne viste en stigning i perioden på 4,9 pct., mens 4,2 pct. var ventet.
Det var dog ikke Urban Outfitters’ ”namesake brand”, altså tøjmærket med samme navn, som trak væksten i perioden, da indtægterne her dykkede 13 pct. til 346 mio. dollar. Afsætningen af Anthropologie steg derimod 11 pct. til 530 mio. dollar, og mærket ”Free People” vandt frem med 22 pct. til 331 mio. dollar.
”Vi er glade for at rapportere om et rekordsalg for andet kvartal, hvilket har hjulpet med at drive indtjeningen per aktie op med 72 pct. Ligeledes tilfredsstillende har den hidtidige styrke i tredje kvartal været,” udtaler Richard Hayne, topchef i Urban Outfitters, i regnskabet.