Bestseller satser på plus size-tøj med nye butikker

Vilas plus size-mærke Evoked Vila er allerede lanceret på 15 forskellige markeder, og behovet bliver stadigt større, siger branddirektør til Børsen. 
Foto: Mathias Svold/JPA
Foto: Mathias Svold/JPA

Modebrandet Vila, der er Bestsellers tredjestørstebrand med en milliardomsætning, åbner nu sine tre første fysiske butikker for mærket Evoked Vila, skriver Børsen.

Mærket, der er målrettet kvinder i størrelse 44-56, er henover det seneste år blevet lanceret på 15 forskellige markeder og får i løbet af de kommende fire uger sine første tre fysiske butikker – først i Randers og derefter i Kolding og Odense. 

“Behovet for plus size-modetøj bliver stadigt større. Det er en helt generel tendens. I USA er mode i plus size dominerende og fylder altså mere end de mindre størrelser. Det samme sker ikke meget hurtigt i Europa. Markedet eksploderer ikke lige pludseligt. Men det er på vej. Det ser vi en klar tendens til,” siger branddirektør i Vila, Simon Harbjerg, til Børsen.

Simon Harbjerg oplyser til Børsen, at Evoked Vila allerede udgør over 3 pct. af Vilas omsætning, der i senest offentliggjorte regnskab for 2021-22 var på 1,3 mia. kr., og at andelen af Vila-omsætningen skal fordobles i løbet af det kommende år. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også