Fast fashion-giganten H&M vil udvide med salg af møbler og makeup

Strategien skal modarbejde en ellers stagnerende vækst hos svenske Hennes & Maurtiz.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
AF MARKETWIRE

Hennes & Mauritz, H&M, vil ikke blot satse på modebranchen, men vil også ind på markederne for skønheds- og boligprodukter.

Det skriver Wall Street Journal.

H&M har udover at åbne skønheds- og boligbutikker de seneste år udvidet med en håndfuld andre kæder som del af koncernen med eksklusive mærker og street fashion samt udvidet med salget af flere tredjepartsmærker, heriblandt Adidas og New Balance.

Koncernen arbejder mod at udvikle en vækststrategi for at modarbejde en ellers stagnerende vækst. H&M’s salgsvækst har de seneste år været påvirket af både coronapandemien og en stærk konkurrence inden for både hurtighed og priser fra rivaler som Shein.

Hennes & Mauritz har efter pandemien øget antallet af boligbutikker fra 11 til 32 butikker samtidig med at have tilføjet boligafdelinger til 399 af sine eksisterende tøjbutikker. Nu arbejdes der mod at lave et lignende skub inden for skønhed og personlig pleje, lyder det ifølge avisen.

Det kan vise sig at være en udfordring for koncernen at bryde igennem i de andre industrier. Ifølge Jelena Sokolova, der er analytiker hos Morningstar, er skønhedsindustrien særligt konkurrencepræget, men H&M’s diversificering vil stadig kunne gøre koncernen mere interessant for forbrugerne, skriver Wall Street Journal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også