"Hvis du er en forbrugsvirksomhed så er verden bedre stillet uden dig. Altid"

Rains-medstifter Daniel Brix Hesselager giver ikke meget for modevirksomheders iscenesættelse som bæredygtige. Det er et forretningsansvar, ikke er markedsføringsinitiativ, siger han til Berlingske.
Arkivfoto af Daniel Brix Hesselager ved modeugen i København i 2014. | Foto: Mik Eskestad
Arkivfoto af Daniel Brix Hesselager ved modeugen i København i 2014. | Foto: Mik Eskestad

Tøjindustrien er blandt de mest miljøbelastende industrier i verden, som mange virksomheder på den ene eller anden måde forsøger gøre noget ved.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også