Gucci-ejer skuffer - til gengæld peger salget i Kina op

De kinesiske forbrugere er igen begyndt at bruge penge efter langvarige nedlukninger af landet. 
Foto: Emma Sejersen
Foto: Emma Sejersen
AF MARKETWIRE

Den franske luksuskoncern Kering, der blandt andet står bag Gucci, havde en et fladt salg i første kvartal - til gengæld ser koncernen nu fremgang i Kina i takt med, at de kinesiske forbrugere begynder at bruge penge efter de massive nedlukninger af landet i forbindelse med coronapandemien.

Det sammenlignelige salg steg 1 pct. mod ventet 2,91 pct. ifølge estimater fra Bloomberg News.

Salget af Gucci-varer steg 1 pct. mod ventet 2,74 pct., og salget af Yves Saint Laurent steg 8 pct. mod ventet 8,88 pct.

Indtægterne steg under et til 5,08 mia. euro mod ventet 5,06 mia. euro, viser regnskabet fra den franske koncern.

Det er især det amerikanske salg, der peger ned, mens det kinesiske stiger.


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også