Dansk koncern satser på tegneserie-smykker

Pandora har tjent godt på smykker med figurer og motiver fra Marvel-universet og samarbejder med brands som Star Wars og Harry Potter, skriver Finans. 
Alene Marvel-produkter udgjorde 2,4 pct. af Pandoras omsætning sidste år. | Foto: Pandora/pr
Alene Marvel-produkter udgjorde 2,4 pct. af Pandoras omsætning sidste år. | Foto: Pandora/pr

Den danske børsnoterede smykkevirksomhed Pandora lancerer nu flere produkter med figurer og motiver fra tegneserieuniverset Marvel, skriver Finans

I fjor udgjorde Marvel-produkter 2,4 pct. af hele Pandoras omsætning på 26,4 mia. kr., imens den samlede omsætning fra samarbejder med brands som Disney, Harry Potter og Star Wars er tredoblet i løbet af få år. 

Rækken af samarbejder med globale brands er en integreret del af Pandora vækststrategi, og med det udvidede Marvel-samarbejde sender Pandora nu en serie af såkaldte charms til armbånd med figurer og symboler fra tegneserien Guardians of the Galaxy på markedet. 

Smykkekoncernens charms-produkter fylder i dag 73 pct. af omsætningen. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også