Ganni hyrer international kommunikationsprofil

Det danske modemærke har hentet international profil med erfaring fra blandt andet Vogue ind som brandets første chief brand officer, skriver Fashion Forum.
Ganni-show ved den københavnske modeuge i august. | Foto: Ganni/simon Birk
Ganni-show ved den københavnske modeuge i august. | Foto: Ganni/simon Birk

Det københavnske brand Ganni, der sidste år nærmede sig en omsætning på en milliard, har hyret sin første chief brand officer i skikkelse af Priya Matadeen. Det skriver Fashion Forum og Business of Fashion.

Hun kommer til at stå for Gannis globale brandstrategi og skal lede alle virksomhedens branding- og kommunikationsafdelinger med base i London. Priya Matadeen kommer fra en stilling som adm. direktør i Dazed, med tidligere erfaring fra Vogue, Vice/Virtue og Wieden+Kennedy, hvor hun har samarbejdet med internationale luksusmærker som Gucci, Versace og Chanel.

“Priya bliver en meget spændende ny tilføjelse til Gannis ledelsesteam og bringer et væld af erfaring og viden til bordet fra de kreative områder inden for mode og kultur,” siger Andrea Baldo, adm. direktør i Ganni, i en pressemeddelelse og fortsætter:

”Vi har længe ledt efter en profil med de rigtige kompetencer til at lede brandets vækst og kreative behov. Den nye CBO vil skabe endnu mere synergi på tværs af vores brandaktiviteter på både globalt og lokalt plan – og på tværs af vores communities.”

29 brands har klaret Copenhagen Fashion Weeks nye grønne adgangskrav

Ganni-stifter opfordrer til mere grøn regulering af modebranchen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også