Det københavnske brand Ganni, der sidste år nærmede sig en omsætning på en milliard, har hyret sin første chief brand officer i skikkelse af Priya Matadeen. Det skriver Fashion Forum og Business of Fashion.
Hun kommer til at stå for Gannis globale brandstrategi og skal lede alle virksomhedens branding- og kommunikationsafdelinger med base i London. Priya Matadeen kommer fra en stilling som adm. direktør i Dazed, med tidligere erfaring fra Vogue, Vice/Virtue og Wieden+Kennedy, hvor hun har samarbejdet med internationale luksusmærker som Gucci, Versace og Chanel.
“Priya bliver en meget spændende ny tilføjelse til Gannis ledelsesteam og bringer et væld af erfaring og viden til bordet fra de kreative områder inden for mode og kultur,” siger Andrea Baldo, adm. direktør i Ganni, i en pressemeddelelse og fortsætter:
”Vi har længe ledt efter en profil med de rigtige kompetencer til at lede brandets vækst og kreative behov. Den nye CBO vil skabe endnu mere synergi på tværs af vores brandaktiviteter på både globalt og lokalt plan – og på tværs af vores communities.”
29 brands har klaret Copenhagen Fashion Weeks nye grønne adgangskrav
Ganni-stifter opfordrer til mere grøn regulering af modebranchen