CPHFW har nået 35 ud af 37 grønne mål – de sidste to står for 90 pct. af aftrykket

Tre år efter Copenhagen Fashion Week lancerede sin første bæredygtighedsstrategi er 35 ud af 37 mål opfyldt, fortæller direktør Cecilie Thorsmark. Nul-affald, grønne adgangskrav og partnerskaber er en realitet – men klimaaftrykket giver stadig ”hovedpine”.
Cecilie Thorsmark ved Copenhagen Fashion Weeks åbning i august. | Foto: Victor Jones
Cecilie Thorsmark ved Copenhagen Fashion Weeks åbning i august. | Foto: Victor Jones

For tre år siden opsatte Copenhagen Fashion Week en lang liste med 37 bæredygtige mål, som det halvårlige event ville opfylde senest i 2022. Og med få uger til status på strategiens treårige tidslinje kan adm. direktør Cecilie Thorsmark fortælle, at 35 ud af de 37 er opnået.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også