Taskekoncern går internationalt efter 141 år i Danmark

Taskekoncernen Neye har efterhånden mættet markedet i Danmark, og derfor trodser virksomheden krisen og går udenlandsk, skriver Børsen.
Neye-butik på Købmagergade i København. | Foto: Neye/PR.
Neye-butik på Købmagergade i København. | Foto: Neye/PR.

Efter 141 år i Danmark er tiden moden til, at taskekoncernen Neye rykker til udlandet, skriver Børsen.

Selv om ekspansionen sker midt i en tid med galoperende inflation, historisk lav forbrugertillid og krig på kontinentet, mener topchef Camilla Raffnsøe, at det er det rette tidspunkt at sætte skub i udlandsplanerne.

”Vi har nået et mætningspunkt i Danmark, hvor vi højst kan åbne en til to butikker mere. Det danske marked er ved at være mættet for yderligere ekspansion, og så er det klart, at man begynder at se sig om. Timingen i forhold til den økonomiske situation og lave forbrugertillid kan man selvfølgelig altid diskutere, men vi er her på det lange sigt, og derfor fastholder vi vores plan og åbner nu,” siger Camilla Raffnsøe, adm. direktør i Neye, til Børsen.

Den første butiksåbning i udlandet bliver på den anden side af Øresund, hvor Neye åbner i shoppingcentret Emporia i Malmø.

Camilla Raffnsøe fortæller videre, at selskabet har andre sydsvenske byer i pipelinen, hvis satsningen i Malmø går efter planen, og at Neye herefter vil kigge mod resten af Norden.

Dansk taskefirma har tabt 10 mio. kr. på to år

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også