Modehuset Hermès trodser udfordringer i tredje kvartal
![Modebrandet Hermés præsenterede sin sommer 2023 kollektion i den franske hovedstad, Paris, i juni 2022. | Foto: Francois Mori/AP/Ritzau Scanpix/AP](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14510896.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7n99bq6hfecl0702p0i.jpg)
For det franske luksusbrand Hermès er salget i tredje kvartal steget gevaldigt i en verden, som kæmper med inflation, knækkede forsyningskæder og energikrise, og på trods af makroøkonomiske usikkerheder venter det franske modehus også vækst i fremtiden.
”Den stærke præstation i tredje kvartal viser efterspørgslen på vores kollektioner verden over og relevansen af vores værdier,” siger Axel Dumas, som er bestyrelsesformand i selskabet, i forbindelse med regnskabet.
Omsætningen for tredje kvartal landede 32,5 pct. højere end sidste år i samme periode på 3,14 mia. euro. Det var samtidig bedre end konsensus blandt analytikerne, der ifølge Bloomberg News lød på 2,88 mia. euro.
Salget i Kina er kommet stærkt tilbage efter strenge coronarestriktioner med en stigning på 34 pct. i tredje kvartal. Samtidig er mærkets division for tøj og accessories steget med 38 pct., da både kollektioner til mænd og kvinder er blevet taget varmt imod af kunderne.
Urforretningen voksede 55 pct. takket være høj efterspørgsel på både nye og gamle modeller, skriver Hermès i regnskabet.
Aktien stiger torsdag 1,7 pct. til 1327 euro.
Relaterede artikler
Europæernes købekraft udhules i ekspresfart
For abonnenter