DetailWatch

Birger Christensen-brand bevæger sig ind i virtuel mode

Kjolebrandet Rotate Birger Christensen har lanceret virtuelt tøj, mens også et snapchat-filter skal styrke brandets digitale tilstedeværelse.

Foto: Screenshot - Birger Christensen

Modebrandet Rotate Birger Christensen har præsenteret en digital kjole, som er kjolebrandets første forsøg med NFT, skriver Fashion Forum.

En NFT er et kryptografisk aktiv, lagret i en blockchain med en unik kode- og metadata. Det betyder, at den ikke kan kopieres eller forfalskes, og derfor er unik. Når en person har købt en NFT, kan personen bruge den online til f.eks. indlæg på sociale medier eller i spil.

Det første NFT mode-item blev solgt i 2019 for 9.500 dollar. Flere internationale modevirksomheder er siden gået i gang med at sælge NFT’er - heriblandt luksusbrands som Gucci.

Rotates lancering på den digitale scene skete i forbindelse med modeugen i København, og kjolen koster 800 euro, svarende til ca. 6.000 kr.

Udover at lancere en NFT udgav Rotate et snapchat-filter, hvor brugere virtuelt kan prøve brandets kjoler.

Rotate og Remain

Rotate Birger Christensen er det ene af Birger Christensens to egne brands – det andet er Remain Birger Christensen.

Det farverige kjolebrand Rotate er ejet i samarbejde med de to danske influencere Thora Valdimars og Jeanette Madsen.

Begge brands sælges i dag via modehusets egen webshop og hos mere end 400 forhandlere verden over i online og fysiske butikker og stormagasiner. Over 90 pct. af Birger Christensens omsætning ligger i dag i udlandet.

Ikonisk dansk modefirma vender tocifret millionunderskud til overskud

Kendt dansk modefirma er rykket fra ikonisk strøgbutik og milliontung husleje: ”Det understøtter den nye rejse, vi er på”

Mere fra DetailWatch

Læs også

Relaterede