DK Company-direktør kigger på internationale opkøb

DK Company, der i dag har 25 brands i porteføljen, kigger efter opkøb uden for Danmarks grænser, fortæller adm. direktør Jens Poulsen i et interview med Branchebladet Tøj.
Jens Poulsen, som stiftede DK Company i 2001, har hele tiden haft en strategi om, at selskabet ikke kun skulle bygges på ét brand, men mange, og derfor har opkøb også altid været en del af hans strategi.
Direktøren peger på, at opkøb er med til at give gode synergier i koncernen, og at selskabet derfor også stadig er nysgerrige på flere opkøb.
”Derfor er vi også begyndt at kigge lidt rundt i verden, og vores næste opkøb kunne meget vel blive i Tyskland. Vi arbejder med en liste af virksomheder, som vi følger, og vi kigger altid efter nogen, der har brug for kærlighed og nærvær – det er vi langt bedre til, end noget der kører,” siger Jens Poulsen til mediet.
DK Company har allerede et tysk selskab i porteføljen. I 2020 overtog den danske koncern det tyske selskab Meinemarkenmode, der primært fokuserer på onlinesalg af herretøj.
Modeprofil køber sig ind i brillevirksomhed
Dansk modekæmpe trækker trecifret millionudbytte ud efter trimning og rekordår
Relaterede artikler:
Modeprofil køber sig ind i brillevirksomhed
For abonnenter