DetailWatch

DK Company-direktør kigger på internationale opkøb

DK Company består i dag af 25 brands, men direktøren har udkig efter flere opkøb, skriver Branchebladet Tøj.

Jens Poulsen stiftede DK Company i 2001, og i dag står koncernen blandt andet bag brands som Matinique, Gestuz og Inwear. | Foto: Stine Bidstrup/ERH

DK Company, der i dag har 25 brands i porteføljen, kigger efter opkøb uden for Danmarks grænser, fortæller adm. direktør Jens Poulsen i et interview med Branchebladet Tøj.

Jens Poulsen, som stiftede DK Company i 2001, har hele tiden haft en strategi om, at selskabet ikke kun skulle bygges på ét brand, men mange, og derfor har opkøb også altid været en del af hans strategi.

Direktøren peger på, at opkøb er med til at give gode synergier i koncernen, og at selskabet derfor også stadig er nysgerrige på flere opkøb.

”Derfor er vi også begyndt at kigge lidt rundt i verden, og vores næste opkøb kunne meget vel blive i Tyskland. Vi arbejder med en liste af virksomheder, som vi følger, og vi kigger altid efter nogen, der har brug for kærlighed og nærvær – det er vi langt bedre til, end noget der kører,” siger Jens Poulsen til mediet.

DK Company har allerede et tysk selskab i porteføljen. I 2020 overtog den danske koncern det tyske selskab Meinemarkenmode, der primært fokuserer på onlinesalg af herretøj.

Modeprofil køber sig ind i brillevirksomhed

Dansk modekæmpe trækker trecifret millionudbytte ud efter trimning og rekordår

Mere fra DetailWatch

Ikea-topchef i Danmark stopper

Johan Laurell, der har været adm. direktør i Ikea Danmark i de seneste knap fem år, stopper for at blive ny adm. direktør for Ikea i Frankrig. En ny kandidat er fundet, oplyser kommunikationschef.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

DetailWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs