Modekoncern ser salgsvækst - fremgang især drevet af lædervarer og tøj

Den franske modekoncern LVMH forbedrer salget i 1. kvartal.
Franske LVMH sælger bl.a. mærket Louis Vuitton. | Foto: BENOIT TESSIER/REUTERS / X07241
Franske LVMH sælger bl.a. mærket Louis Vuitton. | Foto: BENOIT TESSIER/REUTERS / X07241
AF MARKETWIRE

LVMH, der står bag flere luksusmærker som Louis Vuitton, Dior og Celine, har løftet salget i årets første kvartal.

Det er især drevet af fremgang i den største division for salg af modetøj og lædervarer, skriver Bloomberg News.

Den samlede omsætning voksede til 18 mia. euro, hvilket er en fremgang på 29 pct. sammenlignet med året før. Analytikere havde ventet 16,4 mia. euro, viser estimater.

Ser man specifikt på modetøj og lædervarer, gik salget frem med 23 pct., hvor estimatet var 17 pct. Kun vin- og spiritus salget steg ikke tocifret, da der fortsat er udfordringer i forsyningskæderne, skriver Bloomberg.

LVMH advarer dog om, at selskabet lige nu ser en negativ effekt af nedlukningerne i Kina, der går ud over efterspørgslen efter luksusvarer. Kina er i gang med endnu en nedlukning for at begrænse smitten med coronavirus.

Aktien steg 1,8 pct. på børsen i Paris tirsdag, inden regnskabet blev offentliggjort.

Svensk modebrand til mænd sikrer tocifret millioninvestering fra kapitalfond

Konkursramt tøjkæde genopstår med ny ejer

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også