Skokæder mærker stort set ingen forskel på Ecco-salget

Hverken Paw Sko, Zjoos eller Skoringen mærker indtil videre nogen nævneværdig nedgang i Ecco-salget som følge af skomærkets beslutning om at blive i Rusland på trods af krigen i Ukraine.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix
Foto: Mads Claus Rasmussen/Scanpix

Danskerne køber stadig Ecco-sko på trods af selskabets beslutning om at beholde sine butikker i Rusland, skriver Ekstra Bladet efter at have talt med tre forskellige skokæder i landet.

”Mit indtryk er, at det har en lille nedadgående effekt,” siger Jan Wentzel, adm. direktør og ejer af Paw Sko, der har 13 butikker fordelt rundt i landet.

”Men det kan være påvirket af mange ting. Det kan være svagt faldende, fordi folk fravælger Ecco til fordel for noget andet.”

Hverken Paw Sko, Skoringen eller Zjoos har valgt at pille Ecco-skoene ned fra hylderne.

”Vi handler med et dansk brand produceret af en dansk virksomhed. Den virksomhed har fået et problem, fordi der er krig i Ukraine. Og som det står nu, har vi tillid til, at de får løst det problem,” siger Frank Siim Sørensen, adm. direktør i Shoe-d-vision, der ejer Skoringen og Zjoos.

Ecco har 200 butikker og 1.800 medarbejdere i Rusland. Selskabet har tidligere afvist at trække sig ud af landet blandt andet af frygt for nationalisering og et ønske om ikke at lade selskabets russiske ansatte og deres familier ”i stikken”.

Hackernetværk truer Ecco med angreb

Ecco kører videre med skobutikker i Rusland

Ecco med 250 butikker og milliardinvestering i Rusland: Vi er i tæt kontakt med den lokale ledelse

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også