Skokæder mærker stort set ingen forskel på Ecco-salget

Danskerne køber stadig Ecco-sko på trods af selskabets beslutning om at beholde sine butikker i Rusland, skriver Ekstra Bladet efter at have talt med tre forskellige skokæder i landet.
”Mit indtryk er, at det har en lille nedadgående effekt,” siger Jan Wentzel, adm. direktør og ejer af Paw Sko, der har 13 butikker fordelt rundt i landet.
”Men det kan være påvirket af mange ting. Det kan være svagt faldende, fordi folk fravælger Ecco til fordel for noget andet.”
Hverken Paw Sko, Skoringen eller Zjoos har valgt at pille Ecco-skoene ned fra hylderne.
”Vi handler med et dansk brand produceret af en dansk virksomhed. Den virksomhed har fået et problem, fordi der er krig i Ukraine. Og som det står nu, har vi tillid til, at de får løst det problem,” siger Frank Siim Sørensen, adm. direktør i Shoe-d-vision, der ejer Skoringen og Zjoos.
Ecco har 200 butikker og 1.800 medarbejdere i Rusland. Selskabet har tidligere afvist at trække sig ud af landet blandt andet af frygt for nationalisering og et ønske om ikke at lade selskabets russiske ansatte og deres familier ”i stikken”.
Hackernetværk truer Ecco med angreb
Ecco kører videre med skobutikker i Rusland
Ecco med 250 butikker og milliardinvestering i Rusland: Vi er i tæt kontakt med den lokale ledelse
Relaterede artikler:
Hackernetværk truer Ecco med angreb
For abonnenter
Ecco kører videre med skobutikker i Rusland
For abonnenter