Jagten på luksusstatus koster B&O på toplinjen: "Vi har taget de største greb"

Et massivt farvel til forhandlere især i USA lagde pres på B&O’s toplinje i andet kvartal. Men udtyndingen er samtidig en milepæl i luksusstrategien, siger finansdirektør.
"Cirka halvdelen af den negative vækst skal tilskrives vores fravalg af multibrand kanaler,” siger finansdirektør i B&O, Nikolaj Wendelboe efter omsætningsfald. | Foto: B&o
"Cirka halvdelen af den negative vækst skal tilskrives vores fravalg af multibrand kanaler,” siger finansdirektør i B&O, Nikolaj Wendelboe efter omsætningsfald. | Foto: B&o

Pilene pegede i hver sin retning, da det danske design- og hifi-klenodie Bang & Olufsen onsdag gjorde status på udviklingen i første del af det skæve regnskabsår, der går fra juni til og med maj.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også