Elgiganten flytter tv-spots væk fra VM-kampe

Elektronikkæden vil ikke længere reklamere i TV 2’s reklameblokke, der ligger op ad VM-kampe. Det sker, efter Elgiganten i Norge har trukket sig som sponsor på VM-udsendelser.
Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix
Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

Reklamer fra Elgiganten Danmark kommer ikke længere til at indgå i TV 2’s reklameblokke, der er placeret lige før, under og lige efter VM-kampe. Det skriver mediet Markedsføring.

”Vi synes ikke, det er foreneligt med vores værdier, der blandt andet handler rigtig meget om, at der skal være plads til alle. Vi kunne se, at der var et mis-match, og derfor tog vi den beslutning,” siger Ditte Opstrup Andersen, der er PR- og kommunikationschef i Elgiganten, til mediet.

Beslutningen kommer i kølvandet på, at forretningens norske søsterkæde Elkjøp i sidste uge trak sig som sponsor på VM-udsendelser på TV 2 Norge for i stedet at donere reklamepladsen til Amnesty International.

Verdensmesterskaberne i fodbold bliver i år afholdt i Qatar, som har været stærkt kritiseret for bl.a. sin brug af gæstearbejdere til konstruktion af stadions og infrastruktur i forbindelse med arrangementet, for angiveligt at have bestukket sig til slutrunden og at homoseksualitet er kriminaliseret i golfstaten.

TV 2 oplyser til MediaWatch, at selskabet ikke har oplevet ændrede krav eller ønsker fra sine annoncekunder.

(Denne artikel er leveret af DetailWatch søstermedie, MediaWatch)

Stark og Hummel kritiserer Fifas beslutning i sag om anførerbind

Tysk supermarkedskæde trækker sig som landsholdssponsor efter regnbue-sag

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter