Overproduktion presser prisen på tv-fladskærme ned

Et stort udbud af tv-fladskærme er i øjeblikket med til at presse prisen ned, skriver Berlingske.
Arkivfoto. | Foto: Lars Just/Politiken/Ritzau Scanpix
Arkivfoto. | Foto: Lars Just/Politiken/Ritzau Scanpix

Priserne på tv-fladskærme daler i øjeblikket på grund af en stor overproduktion, skriver Berlingske.

”Fladskærmssalget er nede i en bølgedal i år, hvor det har været en fest de seneste par år. Derfor står en stor del af produktionen i tomgang,” siger Rasmus Larsen, redaktør på teknologimediet Flatpanels.dk, til avisen.

Han peger på, at producenterne havde håbet at hente noget af det tabte hjem ved at hæve priserne, men at inflationen og krigen i Ukraine nu betyder, at man er nødt til at holde priserne lave et stykke tid endnu, hvis tv-fladskærmene skal kunne sælges.

Ifølge tal fra analysefirmaet GFK er salget af tv-fladskærme i Danmark dalet i år. I 2022 har danskerne indtil videre købt fladskærme for 990 mio. kr., hvor salget var på 1,27 mia. kr. på samme tid sidste år.

Elgiganten – og kunderne – skærper fokus på energiforbrug efter stigende elpriser

Stigende e-handel og forsyningsknas sætter fart på lagerbyggeri

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også