Amazon og Novo-rival indgår alliance om salg af vægttabsmidler

Fremover skal kunder med recept på vægttabsmidlet kunne klikke medicinen hjem fra netgiganten. Samarbejdet vurderes måske at kunne sætte skub i receptudskrivningerne, lyder det fra Eli Lilly topchef.
Fremover skal netgiganten Amazon forhandle Novo-rivalen Eli Lillys vægttabsmidler på Amazon Pharmacy. | Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters/Ritzau Scanpix
Fremover skal netgiganten Amazon forhandle Novo-rivalen Eli Lillys vægttabsmidler på Amazon Pharmacy. | Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters/Ritzau Scanpix
Af Marketwire

Novo Nordisks amerikanske konkurrent Eli Lilly har indgået et partnerskab med e-handelsgiganten Amazon for at øge sit salg af vægttabsmidler.

Det skriver Bloomberg News.

Eli Lilly har ligesom danske Novo oplevede en glubende efterspørgsel på sine GLP-1-midler Mounjaro og Zepbound. Derfor har den amerikanske medicinalgigant lavet en service, der kan sætte kunder i forbindelse med læger, der kan udskrive medicinen, som leveres af digitale apoteker.

Det er her, at Amazon kommer ind i billedet med sin platform Amazon Pharmacy.

Samarbejdet vurderes måske at kunne sætte skub i receptudskrivningerne, siger Frank Cunningham, der er direktør i Eli Lilly.

”Vi søger at skabe en lettere oplevelse for vores partnere,” siger han ifølge Bloomberg News.

Eli Lilly, der har afvist at uddybe aftalen yderligere, stiger onsdag 0,6 pct. i formarkedet. Amazon viger samtidig 0,1 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

For abonnenter

Læs også