Kinesiske webshops stormer frem på listen over danskernes foretrukne

Zalando er stadig klart den mest benyttede udenlandske onlinebutik, men kinesiske selskaber som Shein og Temu tager store skridt frem. Det får e-handelsdirektør til at komme med opfordring.
Ifølge e-handelsdirektør Niels Ralund er de kinesiske webshops fremgang i Danmark både en inspirationskilde, men det sætter også krav til myndighederne. | Foto: Magnus Møller
Ifølge e-handelsdirektør Niels Ralund er de kinesiske webshops fremgang i Danmark både en inspirationskilde, men det sætter også krav til myndighederne. | Foto: Magnus Møller

Zalando har stadig godt fat i de danske kunder, men den tyske modeplatform har på det seneste fået hård konkurrence fra særligt kinesiske konkurrenter.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    "Det sker i den største respekt for brandet og ikke mindst for Jacob (Kampp-Berliner, t.h., red.),” siger Silas Oda Adler (t.v.). | Foto: Screenshot - Soullands hjemmeside

    Stifter af dansk modebrand udtræder efter 22 år

    For abonnenter

    Læs også